Neem deel aan onze landelijke trainigen en maak je op een concrete manier de theorie en vaardigheden eigen! Meer informatie
Pieternel Dijkstra, Petra Bunnik en Aimee Krikke

Training Positief beinvloeden van groepsprocessen in de klas

3 dagdelen

In deze training krijgen deelnemer inzicht in de groepsprocessen die zich afspelen in de klas, als ook de sociaal-emotionele en leerproblemen die leerlingen hierdoor kunnen ervaren. Aan bod komen groepsprocessen zoals groepsdruk, emotionele besmetting, stereotyperingen, en sociale vergelijkingen en de gevolgen die deze hebben voor het functioneren van leerlingen in de klas. Met deze inzichten wordt het een stuk gemakkelijker om groepsprocessen op zo’n manier te sturen dat ze een stimulerende rol gaan spelen in de leerprestaties en het welzijn van leerlingen, in plaats van een belemmerende.

In deze training leren leerkrachten:

  • groepsprocessen in de klas signaleren
  • de rol van groepsprocessen herkennen in de problematiek van individuele leerlingen
  • hun eigen rol in groepsprocessen in de klas herkennen
  • groepsprocessen zo sturen dat leerlingen beter tot leren komen en hun welzijn wordt bevorderd.

In de training wordt gewerkt met screeningslijsten die leerkrachten helpen groepsprocessen in de klas te duiden en volgen. Deelnemers krijgen een werkmap met daarin oefeningen en tools die helpen groepsprocessen in de juiste banen te leiden.

Copyright 2018 © Effectiever leren met leerstrategieën
Download hier de Algemene voorwaarden of lees hier de privacyverklaring voor workshops, cursussen en trainingen Strategie Voor Leren (vallende onder In-Time Coaching)